WEB ASSISTANT

 

Wat doet een Web Assistant?

 

Opleiding Webassistant

 

Taken Webassistant

Door de steeds sneller veranderende technologie verdwijnen een aantal traditionele ondersteuningstaken uit het zicht en wordt de online omgeving steeds belangrijker. Praktische online kennis en vaardigheden zijn hiermee heel waardevol geworden. Op de arbeidsmarkt zijn beroepen ook drastisch veranderd. Veel beroepen maken namelijk een online verschuiving mee. Daarbij is het steeds gebruikelijker voor bedrijven om een webassistant in dienst te nemen. 

WAT DOET EEN WEBASSISTANT? 
Een WebAssistant is een expert die ondersteunt bij alles wat te maken heeft met het online (beter) zichtbaar maken van jouw bedrijf. Een web assistant kan dan ook een aantal belangrijke taken op zich nemen zoals: 

  • Een simpele website maken 
  • De website bijwerken
  • Sociale media kanalen updaten
  • Een webinar organiseren
  • Een nieuwsbrief versturen
  • Webstatistieken bekijken
  • Opzetten van een boogbericht
  • Een basis webshop opzetten

OPLEIDING WEBASSISTANT 
Met de opleiding WebAssistant van Weblish kun jij een WebAssistant Programma volgen. In het WebAssistant Programma leer je onder andere met WordPress een website voor je klanten maken, nieuwsbrieven versturen, social media beheren, blogs schrijven,  een website beheren en nog veel meer. Het is een training die een brug slaat tussen office support, webtechniek en online marketing communicatie.

 

WELKE TAKEN KAN EEN WEBASSISTANT OP ZICH NEMEN?

Meestal betreft dit taken die te maken hebben met online marketing en het online beter zichtbaar maken van het bedrijf. Het zijn dus belangrijke activiteiten om potentiële klanten kennis te laten maken met het bedrijf.

  • Het opzetten van een simpele website
  • Website teksten redigeren
  • Website teksten updaten
  • Nieuwe blog op website plaatsen 
  • Nieuw artikel/whitepaper op website plaatsen
  • Plaatjes/foto’s zoeken ter illustratie bij blog/artikel
  • Video op website plaatsen
  • Emailmarketing versturen (blog/nieuwsbrief)
  • Verwerken van teksten voor specifieke marketing acties in het emailmarketingsysteem
  • Social media profielen/groepen aanmaken
  • Social media berichten plaatsen
  • Statistieken bijhouden/resultaten meten
  • Bijhouden wat het resultaat (de cijfers) van marketing acties is zodat je weet wat werkt.
  • Aantal website bezoekers bijhouden
  • Aantal nieuwe aanmeldingen nieuwsbrief/blog bijhouden
  • Aantal klanten bijhouden
  • Aantal social media volgers bijhouden
  • ROI: kosten bijhouden vs. omzet bij promotie acties
  • ROI: wat kost het leveren van diensten en hoeveel levert het op
  • Webinars en teleseminars inplannen
  • Teksten t.b.v. aankondiging webinars/teleseminars redigeren en plaatsen op website
  • De opnames van webinars en teleseminars auditen en op de website
  • Uitzoeken waar live presentaties gegeven kunnen worden
  • Afspraken maken voor presentaties
  • Presentaties uitwerken
  • Presentaties op SlideShare plaatsen
  • Brochures/flyers redigeren
  • Brochures, flyers, visitekaartjes, etc. bestellen
  • Teksten in een e-book lay-out gieten
  • Netwerkbijeenkomsten opzoeken die interessant zijn
  • Beurzen opzoeken waar je je dienst/product kunt profileren
  • Voorbereiding regelen voor de beurs
  • Banners, flyers, (laten) ontwerpen en bestellen
  • PR acties: teksten redigeren, naar juiste persoon/pers sturen
  • Eigen presentatie/bijeenkomsten organiseren
  • Zalen boeken, uitnodiging versturen, alle facilitaire zaken regelen
  • Promotiekalender bijwerken en deadlines bewaken 

Wil je werken als Webassistant, of wil je hier juist meer over weten? Klik dan op onderstaande link: 

Blijf op de hoogte!
Volg ons op social media